Привіт усім, хто досі не знає чому треба боятись свого тата. Багацько років пройшло з виходу останніх сувоїв, а люди досі затирають їх до дірок, створюючи тони модифікацій та тисячі нових сейвів щоденно. Приходять одні й ті самі ж квести, коли знають усі гілки діалогів на память. І всі задаються питанням: де знайти цей ідеальний аналог, ідеальний способ протягнути ще трошки до виходу наступних папіросок? І поки старина Говард набиває свої зорельоти картоплею, я готовий дати відповідь на це питання.
Сьогодні ми будемо говорити про Enderal: Forgotten Stories, цей скарб пройшов повз багатьох фанатів Elder Scrolls, і це мене дуже дивує. Це настільки нішова в нашій країні історія, що всі мої знайомі не знали про нього і досі. Та що там казати, я і сам дізнався про Ендерал буквально рік назад, хоча проект релізнувся ще 2016-го року. У цій статті я хочу описати світ досвід із знайомства із цим світом, і сподіваюсь привернути увагу читачів до надзвичайного світу Enderal. Я вже несу вам гарний хрусткий шматочок м’яса🙃
Передісторія проекту
Почнемо з того, що взагалі цей ваш Enderal: Forgotten Stories? А то я нагнав незрозумілого пафосу у вступі, але так і не пояснив про що буде йти мова, і яке відношення Ендерал має до сувоїв. Саме пряме, адже ендерал це глобальний мод на The Elder Scrolls: Skyrim.
Хоче тут треба зробити величеньку таку ремарочку, адже назвати це глобальним модом язык повернеться тільки у людей, що жодного разу не чіпали даний шедевр.
Тут така справа: з одного боку це мод, так. А з іншого – це повноцінна гра зі своєю мапою, персонажами, якісною озвучкою, предметами, історією, світом та величезним лором, який залишає багато питань і срачів на англомовних форумах і досі. (ах да, все ще глобальний мод). Тобто по суті розробники Ендералу зробили повноцінну гру однак використали для цього рушій скайриму, взяли грунт, базу, основу. І це треба враховувати. Я б сказав, що саме це і робить цю гру по своєму такою приємною та звичною.
Зрозумійте цю тезу правильно. Це не мод, не модпак, це повноцінна гра, яка зроблена з використанням деяких ассетів та рушію гри, але це не Скайрім.
SureAI – студія яка подарувала нам це маленьке свято. І що саме цікаве це зовсім не перший їх проект. Що якщо я вам скажу, що ще з часів Моровінду, паралельно з Elder Scrolls, развивалась інша паралельна франшиза зі своїм лором та величезним світом, на технічній базі ігор “Тераси”? От і я був трохи здивований. І це не прості проекти, а повноцінні ігри на десятки годин геймплея та дослідення відкритого світу. І саме Enderal: Forgotten Stories, стала квінтисенцією всього, що навчилась, за час свого існування, SureAI.
Наразі компанія більше не існує у вигляді студії, частина з співробітників перейшла в Bethesda, а інші заявили, що нових проектів з продовженням цього світу – не буде.
Знайомство з сюжетом
Що ж, почнемо з сюжета. Звісно ніяких спойлерів, я все ж таки хочу подарувати вам нові почуття, а не зіпсувати все задоволення.
Маю зауважити, що тут є нормальний офіційний переклад на мову 404, однак я ні в якому разі не рекомендую вам її використовувати.
Наша історія починається, як не іронічно, з корабля. На якому ми із нашим товаришем пливемо,до дальніх берегів, континенту Ендерал, щоб сховатися від війн та розорів, що пронизують наші рідні землі. Ну і звісно як нормальні хлопці – кондуктора ми обминаємо, і примудряємось плисти два місяці об’їдаючи бідних моряків. прямо тут нам і дають погратися в редакторі персонажа.
Трохи про редактор персонажу
Він тут зірок з неба не хапає, однак все ж відрізняється від того, що ми бачили в Скайримі. В першу чергу тим, що раси у нас місцеві, з цього світу. В усіх інших аспектах – знайомий до болю редактор, в який перетягнули всі зачіски та кольори. Однак розробники змінили деякі риси обличчя, що змінює зовнішній вигляд місцевого населення доволі сильно.
Всього маємо 4 на вибір, це: Напів Аетерна, Напів Аразеалець, Напів Кіленіанець та Напів Кіраніанець. Звісно переклад вільний і створений мною, адже інфи на українській з офіційних джерел звісно немає, так що вибачайте. Кожна з цих рас відповідає за базовий рівень тих або інших навичок. Ніяких унікальних перків чи скілів, як в самокрутках раса не дає. Тобто раса тут визначає початковий білд персонажа.
Повертаємось до історії. Як це часто і буває, нашу контору палять дядьки по формі і скільки б ти не намагався довести, що ти просто забув проїзний, штраф в розмірі 160 грн все ж треба заплатити. Ну а ми люди звісно не панські, тому вирішуємо стерти пам’ять нашим новим друзям через найдавніший спосіб гіпнозу (кулачний). Але нас палить якась загадкова дама, що хоче почати “цикл подій” і вбиває кондукторів, а нас вирубає могутніми чарами-марами.
Ми опиняємось на палубі, де з нашого друга роблять шашличок, а нас кидають за борт. Це таким чином капітанка судна вирішила проявити милосердя, залишивши нас на волю богів, з перев’язаними кінцівками звісно. Інакше було б нечесно звісно.
Ну то ми і герой непростий. І після невеликої кат сцены, де нам пояснюють стан світу, трохи вводять у курс лору та історії, нас викидає на берег континенту Ендерал. Наш герой відчуває себе дуже дивно і розуміє, що стан його сильно погіршується. Ну і напевно я б теж відчував себе дивно, якщо б напівмертвий прибився до берега, але проблема не в тому. Наш герой отримав так звану “Магічну лихоманку”. В цьому світі це прокляття усіх магів, і якщо її не лікувати, то вона швидко вас вб’є. Це якщо дуже спрощено та коротко. ГГ розуміє, що треба щось робити, бо помирати двічі за день не дуже хочеться і починає свій шлях пригод.
Згодом ми дізнаємось, що на Ендералі стали частими приступи червоного безумства і в його причинах нам буде слід розібратись в першому акті гри.
Система прокачки
Як я вже зазначав вище: Ендерал це абсолютно нова гра, тому і система прокачки тут зовсім інша, більш класична. У грі представлено 5 гілок прокачки персонажу. Доступ до них отримують через меню медитації, тобто ми буквально переносимось у медитативний напів астральний вимір, де напряму обираємо потрібні нам перки підходячи до каменюки.
Три основні та дві допоміжні універсальні. В перших трьох ми бачимо стандартне розподілення на три класи: воїна, пройдисвіта та мага. В двох інших: фазмолист та вервульф. Ці додаткові гілки можна використовувати при будь якому варіанті білду.
В Ендерал прокачка відбувається іншим чином. Ми отримаємо досвід за проходження квестів і вбивство мобів, як у New Vegas, наприклад. Експа накопичує рівень, і кожного рівня ми отримуємо перк поінт. Але тут нам не треба мати достатню кількість вкачаної навички для відкриття перку як у сувоях. Тут все залежить виключно від вашого вибору гілки, що хочеш – те і качаєш.
Проте прокачка навичок тит не вирізана, просто дуже сильно видозмінена. Тепер що б прокачати, наприклад, навичку володіння одноручною зброєю – вам небхідно прочитати книжку відповідного рівня. Але і на це необхідні поінти навчання.
Загалом тут є три види поінтів для прокачки персонажа. Це очки пам’яті – за них купуються перки. Очки навчання – за них можна прочитати скілбук і підняти рівень знання навички. Та очки крафту, за них можна прочитати книги навички крафту (Кузнечка, зіллєваріння та зачарування). За кожний рівень ви отримуєте: 1 поінт пам’яті, 5 поінтів навчання та 4 поінти крафтингу. Ця система дозволяє паралельно качати рівень ремісництва та прокачки перса, не переживаючи за те, що перс буде перекачаним і автолевелинг ворогів тебе просто зрівняє з землею, бо викачане зачарування на сотку не дасть тобі захисту, що дає прокачана броня.
Ну і якщо я вже згадав про автолевелинг, то слід доповнити. Його тут немає від слова зовсім. Всі вороги та данжи розставлені та створені вручну, чи принаймні під пильним оком реакції розробників, що робить світ і справді унікальним. Кожен тутешній квест має рівень складності, кий позначається різною кількістю зірочок біля своєї назви. Ви можете взяти квест на “****”, що являє собою максимальний рівень складності, на початку гри, але ви навряд зможете його пройти якби ви не намагались.
Бойовка в Ендерал відрізняється від Скайріму, хоча і побудована на тих же постулатах: “тикай і не дай затикати себе”. Відмінність полягає у активних навчиках, які тут діють замість криків, і мають справді цікаві ефекти, та дуже сильно впливають на геймплей. Наприклад навичка лучника, яка створює та екіпіює три взривні стріли, що вибухають при контакті з ворогом, або навичка на невидимість, яку можна вивчити прямо в дереві перків – без прокачки місцевої школи ілюзії, і яка взагалі не має стосунку до магії.
Доречі магія тут теж видозмінена і наповнена повністю новими закляттями та механікою використання, однак це тема для окремої статті.
Висновки
Підсумовуючи все що я сказав вище: Enderal: Forgotten Stories – це новий унікальний досвід, для тих, хто так любить самокрутки, однак не може проходити їх раз за разом в сотні і тисячі заходів. Ендерал подарить вам повністю нові враження при тому не вириваючи вас з таких звичних механік бою та діалогів, пересування та дослідження. Це однозначний маст хев для кожного фанату The Elder Scrolls: Skyrim, та навіть для кожного фанату будь яких якісних RPG.
Наостанок хочу додати, що провівши у грі більше 130 годин я досі не побачив всіх кынцывок так квестів. І це вражає, за що я безмірно вдячний Sure AI. Доречі гра доступна в Steam абсолютно безкоштовно, все що вам треба це мати придбану копію Skyrim Special Edition.
Попередній пост
Наступна публікація
Що ти думаєш?
Приємно знати вашу думку. Залишити коментар.